SINNER SACRIFICE FOR REDEMPTION


Sinner sacrifice for redemption,8-10 kişilik küçük bir ekip tarafından geliştirilen souls-like türündeki indie yani bağımsız bir yapım.Oyun rogue like türünde olsada tam olarak bu türe ait olduğunu söylemek pek mümkün değil.Çünkü oyunda herhangi bir rpg öğesi bulunmuyor.Daha çok souls oyunlarındaki boss savaşlarını temel alan oyunumuzu oynanışı,hikayesi ve grafiklerini ele alarak inceleyeceğiz.

İlk olarak oynanış kısmında başlamak gerekirse,oyunumuz souls severlerin oldukça alışkın olduğu mekanikleri içermekte.Aynı souls oyunlarında olduğu gibi hareketlerimizin sürekliliğini kısıtlayan bir stamina barımız var ve temel savaş mekaniklerini içeren bir combat sistemi oyunda mevcut.Oyunda birisi daha ağır ancak daha yüksek damage vuran bir kılıcımız ve daha seri ancak biraz daha düşük damage vuran ve kalkan ile kullanılabilen bir kılıcımız bulunmakta.Oyundaki amacımızda aslında çok basit.Tüm bossları kesmek! Oyunda aşağı yukarı 8-9 tane boss bulunuyor ve oyunda bosslardan başka da bir şey bulunmuyor.Normalde bu şekilde bir oyun olmaz aslında.Oldukça yarım gözüken bir tasarım mevcut oyunda.Ancak oyun souls-like olunca o kadar da yarım gibi hissettirmiyor açıkcası.Çünkü oyun zor.Evet oyunun olayı bildiğiniz baya bir zor olması.Ancak kesmeye çalıştığınız boss'u souls oyunlarının aksine ard arda tekrar tekrar kesmeye çalışabiliyor oluşunuz işi o kadar da can sıkıcı olmaktan kurtarıyor diyebilirim.Oyunun esas zorluğu iki temel mekaniğe dayandırılmış durumda.Birincisi tahmin edebileceğiniz gibi bossların oldukça çetin ceviz olmaları.İkincisi ise oyunu benzerlerinden ayıran ve kendine özgü olmasını sağlayan bir mekanik olan feda etme mekaniği.Oyuna başladığınızda karakteriniz can barı ve stamina barı oldukça fazla,kalkanı,zırhı sağlam bir şekilde karşınızda duruyor.Ancak bosslara girmeden önce her boss'un sizden istediği bir fedakarlık oluyor.Bir boss'u kesmek için max. canınızın bir kısmından vazgeçmek zorunda kalırken,bir başka boss içinse zırhınızdan fedakarlık etmeniz gerekiyor.Aksi taktirde boss ile karşılaşamıyorsunuz.Buda demek oluyor ki siz bossları kesmeye başladıkça ve oyunun sonu yaklaştıkça elinizde her şeyinden fedakarlık etmiş oldukça zayıf ve güçsüz bir karakter kalıyor.Oyunda ilerledikçe bu fedakarlık işinden dolayı zaten zor olan bosslar oldukça zorlaşıyor.Ancak oyun size hangi boss'a hangi sırayla gitmeniz gerektiğini söylemiyor.İstediğiniz boss'a dilediğiniz sıralamayla gidebiliyorsunuz.Buda işin taktiksel kısmını oluşturuyor.Çünkü bir boss'u kestikten sonra eğer fedakarlık ettiğiniz şeyi geri almak isterseniz alabiliyorsunuz.Bir sonraki boss'da çok zorlanıp ''yok bu boyle olmayacak önceki boss'a feda ettiğim max. staminamı geri alayım ben'' deyip boss'u o şekilde daha rahat kesebilirsiniz.Ancak feda ettiğiniz şeyi geri aldığınızda o kesmiş olduğunuz boss tekrar canlanıyor ve oyunu bitirmek için bir kez daha kesmeniz gerekiyor.Stratejik olarak size uygun olan sıralamayı bulup o şekilde boss'lara gitmek oyunun taktiksel kısmını oluşturuyor.Aksi taktirde benim gibi 3. boss'a gelip kestiğiniz önceki iki boss'u tekrar kesmek zorunda kalabilirsiniz.Oynanış kısmında bahsedilmesi gereken son şey ise boss tasarımları.Gerçekten çok ama çok başarılı ve özgün boss tasarımları var diyebilirim oyunda.Patternları ve yapay zekaları oynanışa oldukça derinlik katıyor ve ''boss savaşı'' konseptinin hakkını sonuna kadar veriyor.

İşin hikaye kısmından bahsetmek gerekirse,oyunda tam olarak bir hikaye bulunmamakta.Boss'lara girmeden önce size o boss'ların hikayesinden kısa kısa ara sahneler ile bahsediliyor ancak tam olarak bir bağlantıları olduğunu söylemek pek mümkün değil.Orada neden bulunduğumuz ya da o boss'ları kesme amacımızdan da yine oyunda bahsedilmiyor.Aslında ara ara anlatılan hikayelere kendi yorumunuzu katarak bir bağlantı kurabilirsiniz ama bu durum büyük çoğunlukla oyuncunun hayal gücüne bırakılmış bir kısım olduğundan pek kafanızı yormadan oyunu oynadığınızda bir hikaye yokmuşçasına bir deneyim sunuyor sinner sacrifice.İşin grafik kısmında ise oldukça başarılı bir eser ortaya konulmuş durumda.Özellikle bağımsız bir yapım için göz alıcı grafiklere sahip olan oyunumuzun görsel anlamdaki kalitesi oldukça yüksek.Gerek girdiğiniz atmosferler gerek boss savaşları sırasındaki animasyonların kalitesi gayet başarılı.Dışardan bakıldığında indie seviyesinde demeyeceğiniz bir grafiksel başarı yakalanmış olduğunu söyleyebilirim.


Gelelim bu oyunu kimler havada kapmalı, kimler yanına dahi yaklaşmamalı kısmına.Öncelikle souls oyunlarını sevmiyor olsanız bile boss savaşı konseptinden keyif alan bir oyuncu iseniz ve biraz zor olan oyunlara karşı bir ilginiz varsa,uğraşmaktan tekrar ve tekrar denemekten keyif alıyorsanız bu oyun tam size göre.Ancak ''hikayesi olsa az biraz, sadace boss savaşı pek sarmaz beni o boss'lara giderken ki macera da önemli hem karakter gelişimi olayı nerede?'' diyorsanız veya zora hiç gelemeyen bir oyuncu iseniz bu oyun pek de size göre olmayabilir.Yine de mücadele hissiyatını seven bir oyuncu iseniz,bu türün diğer oyunlarını daha önce deneyim etmemiş bile olsanız bir göz atmanızda fayda var derim.Steam'deki fiyatı 30 lira olan oyunun bu fiyata kesinlikle değeceğini düşünüyorum.Ancak oyunla ilgili eksik bulduğunuz kısımlar varsa ya da sarar mı ki bu beni acaba diye şüphe ile yaklaşıyorsanız,o zaman indirim dönemlerinde kütüphanenize eklemek isteyeceğiniz bir oyun olarak, oynanacaklar listenize de alabilirsiniz oyunu derim.


OYNANIŞ :85

HİKAYE :60

GRAFİK :85

ORTALAMA PUAN :73

METACRİTİC PUAN :63